Безплатна доставка над 99лв

Общо 14 579 души са се възползвали от безплатните консултации на „горещия телефон“ на Националната  здравноосигурителна каса през 2017 г. Експертите от отдел „Информационен център“ са осъществили и 6 920 консултации по станционарните телефони за информация на гражданите. Това съобщава Здравната каса на своя официален сайт. 

 

Информационният център е изграден от три звена – Национален телефон за консултации на гражданите – 0800 14 800, онлайн консултации и приемна.

 

Здравно-информационният център е създаден още през 2003 г. , в сътрудничество с Американската агенция за международно развитие (USAID), по проект „Подкрепа в здравния сектор”. Оттогава действа и Национален телефон за консултации на гражданите („Горещ телефон”): 0800 14 800. 

 

От създаването до началото на 2014 г. достъпът до тази услуга от аналогови телефони (в цялата страна) е на цената на 1 импулс, а от цифрови – разговорът е безплатен. От месец юли 2014 г. телефонът може да се избира от стационарни телефони, телефонни номера към всички мобилни оператори, както и от чужбина. 

 

Консултациите са безплатни за потребителите, които могат да задават въпросите си от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата. Времетраенето на една консултация е 5 минути, след което връзката автоматично прекъсва. Ако пациентът не получи необходимата информация в рамките на 5 минути и му трябва още време, телефонът може да бъде избран отново и разговорът да продължи.

 

През изминалата година здравноосигурени граждани от страната са задали над 1 900 въпроса чрез услугата „Онлайн консултация“, намираща се на сайта на Здравната каса. От там уточняват, че 965 граждани са се възползвали от тяхната приемна, намираща се в сградата на ул. „Любата“ № 15 в столицата.

Вашият коментар