Общо 14 579 души са се възползвали от безплатните консултации на „горещия телефон“ на Националната здравноосигурителна каса през 2017 г. Експертите от отдел „Информационен център“ са осъществили и 6 920 консултации по станционарните телефони за информация на гражданите. Това съобщава Здравната каса на своя официален сайт.
Информационният център е изграден от три звена – Национален телефон за консултации на гражданите – 0800 14 800, онлайн консултации и приемна.
Здравно-информационният център е създаден още през 2003 г. , в сътрудничество с Американската агенция за международно развитие (USAID), по проект „Подкрепа в здравния сектор”. Оттогава действа и Национален телефон за консултации на гражданите („Горещ телефон”): 0800 14 800.
От създаването до началото на 2014 г. достъпът до тази услуга от аналогови телефони (в цялата страна) е на цената на 1 импулс, а от цифрови – разговорът е безплатен. От месец юли 2014 г. телефонът може да се избира от стационарни телефони, телефонни номера към всички мобилни оператори, както и от чужбина.
Консултациите са безплатни за потребителите, които могат да задават въпросите си от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата. Времетраенето на една консултация е 5 минути, след което връзката автоматично прекъсва. Ако пациентът не получи необходимата информация в рамките на 5 минути и му трябва още време, телефонът може да бъде избран отново и разговорът да продължи.
През изминалата година здравноосигурени граждани от страната са задали над 1 900 въпроса чрез услугата „Онлайн консултация“, намираща се на сайта на Здравната каса. От там уточняват, че 965 граждани са се възползвали от тяхната приемна, намираща се в сградата на ул. „Любата“ № 15 в столицата.